Fysiske rammer

Vi har gode rammer på vores to afdelinger, Ullerødskolen (HDS1) og Store Dyrehave Skole (HDS2 & HDS3).

På sigt skal begge afdelinger slås sammen og være på samme martrikel. Den endelig lokation meldes ud i 2023.

Store Dyrehave Skole holder til i en tidligere landsbyskole uden for Hillerød, der er renoveret til formålet. Vi ligger i nærheden af skoven og har gode muligheder for udendørs aktiviteter.

Skolens bygninger er omgivet af grønne arealer med boldbane, have, bålplads og shelter.

Da vi ikke har egen gymnastiksal, benytter vi den nærliggende Grønnevang Skoles faciliteter, når vi har idrætsundervisning.

Lokaler til fysik og madkundskab låner vi hos Alsønderup Skole.

Afdeling Ullerødskolen holder til i et boligområde i Hillerød. Bygningen, som er i ét plan, har stort køkken-alrum og to grupperum.

Udenfor er der streetfodbold-bane, bålhytte og god plads til udendørs aktiviteter og leg.

I begge afdelinger er grupperummene indrettet på en måde, så hver elev har sin egen arbejdsstation, der giver mulighed for afskærmning, ro og fordybelse, samtidig med at der er et område til fælles arbejde.

Grupperummene har plads til højst 10 elever i hver, og der er tilknyttet 3-4 voksne til hver gruppe.

Bålhytten